ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان(تامین برق صنایع)

طبق ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان(تامین برق صنایع)، صنایع با مصرف برق بیش از ۱ مگاوات، موظفند معادل ۱% از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند و این روند بایستی تا پایان سال پنجم به ۵% برسد.

نکاتی که بهتر است درباره این قانون بدانید :

  • در صورت عدم استفاده از برق تجدیدپذیر توسط واحد های صنعتی مذکور، این واحد ها مشمول اعمال جریمه و اخذ هزینه برق مصرفی با نرخ تجدیدپذیرخواهند شد(این نرخ در پایان سال قبل، حدود ۲۷۰۰۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت بوده است.)

  • پیرو دستور العمل جدید وزارت نیرو، قطعی برق شهرک های صنعتی در سال جاری در ساعات اوج مصرف برق به ۲ روز در هفته خواهد رسید، که منجر به خسارات جبران ناپذیری برای صنایع خواهد شد.

org_93cf8bd85c181d66_1603862014000-002-4-scaled-400x300-1.webp
DJI 0056 scaled 1
  • امکان احداث نیروگاه در خارج از محل استقرار واحد صنعتی وجود دارد.

  • خرید تضمینی برق تولیدی مازاد از سوی ساتبا صورت میگیرد.

  • امکان اخذ اراضی از طریق جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان فراهم گردیده است.

راهکار: احداث نیروگاه خورشیدی به میزان ۱% مصرف برق سالیانه

با توجه به حجم عظیم زیان ایجاد شده ناشی از قطعی برق صنایع، اعمال جریمه و همچنین بحران گاز در زمستان، بهترین و امن ترین راه سرمایه گذاری به منظور تامین برق پایدار، احداث نیروگاه خورشیدی خواهد بود.

با احداث نیروگاه خورشیدی جهت تامین برق صنایع، از قطعی برق و عواقب و ضررهای عظیم ناشی از آن و پرداخت جریمه های سنگین حاصل از عدم رعایت قوانین جلوگیری کرده و در جهت نیل به ساختن میهنی آبادتر کوشیده ایم.

photo 2020 11 25 14 50 26 6 002 4 400x300 1

محصولات مرتبط:

دانلود دیتاشیت محصولات مرتبط:

پروژه های مرتبط:

جدیدترین اخبار و مقالات:

photo 2021 12 29 11 52 44 jpg

کوچ نیروی انسانی به سمت تجدیدپذیرها

هم‌زمان با جدی‌تر شدن گذار انرژی جهانی، متخصصان و کارگران فعال در صنایع مرتبط با سوخت‌های فسیلی، مشغول کسب مهارت‌های جدید بوده تا بتوانند پاسخگوی نیازهای آینده صنعت انرژی جهانی باشند. به نوشته تارنمای شل گلوبال، مدتی است شاهد آن هستیم که کارگران فعال در صنایع مرتبط با نفت و

ادامه
bc763ba5 005a 47b2 8d00 d92d4b5a6f6a jpg

اجرای ناقص ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان

باتوجه‌به ناترازی برق در کشور و همچنین ناترازی فزاینده گاز، توسعه نیروگاه‌های فسیلی پاسخگوی رشد مصرف نیست و ما ناگزیر به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم. این توسعه نه فقط توسط سرمایه‌گذاران و در زمین‌های بیابانی و منابع طبیعی می‌بایست انجام شود، بلکه مانند دیگر کشورهای دنیا مشترکان خانگی و صنایع

ادامه
1 48 jpg

ناترازی برق ادامه دارد، ۱۷ درصد کسری برق در ایام پیک مصرف

دولت سیزدهم، در سال ۱۴۰۰ صنعت برق را با کمبود ۱۵ هزار مگاواتی برق تحویل گرفت و قرار شد با اتخاذ دو سیاست افزایش ظرفیت نیروگاهی و مدیریت مصرف، مشکل ناترازی را رفع کند. آمارها اما نشان می‌دهد که این صنعت در سال ۱۴۰۲، با کمبود ۱۲ هزار مگاوات ناترازی

ادامه